divendres, 7 de novembre de 2014

Premi ceba de Figueres

Avui he llegit al Facebook de Comerç Figueres que em nominen al premi Ceba de Figueres per la meva proposta de suprimir la meitat de les zones blaves de la ciutat i rebaixar-ne el preu. 

Estic content perquè aquesta és una oportunitat de poder explicar el que faré si sóc alcalde amb l’aparcament a Figueres. Com ja he dit, la meva proposta és l’eliminació de la meitat de la zona blava, especialment a les zones i barris més allunyats del centre, i la rebaixa del preu, que actualment és estratosfèric, més car que a grans capitals de província. No es tracta de no fomentar la mobilitat, sinó de gravar menys les malmeses butxaques dels consumidors de casa i de fora. Per això la proposta de:

- Reduir entre un 40 i un 50 % la zona blava i substituir-la per zona amb límit d’aparcament regulat amb un disc horari a l’interior del vehicle fins a un màxim de dues hores. 
- Rebaixa del preu substancial a la zona que quedi. 
- Modificació de l’actual sistema de progressivitat que encareix l’estacionament als vehicles que hi estan més estona. 
- Reducció de les zones verdes planificades. 
- Asfaltatge i condicionament de l’aparcament de la zona de la carretera de Llançà, del parc de les aigües. 
- Estudi de convenis amb pàrquings per a fomentar-ne l’ús entre els consumidors que hagin fet despesa a la ciutat. 

Senzillament, es tracta de pagar menys per fer el mateix i en millors condicions. Em sap greu que aquestes propostes facin plorar Comerç, però, bé: tampoc no és la primera vegada que no estem d’acord. 

La nostra proposta vol que els ciutadans de Figueres paguin menys, però sobretot vol atraure visitants i que aquests es quedin molta estona a casa nostre, que no se’n vagin atrets pwer altres models de comerç com l’Espai Gironès. Volem que gaudeixin de la ciutat molta estona: que hi comprin, que hi mengin i que hi passegin.

2 comentaris:

  1. - Penseu bé el tema del disc horari. No és gens pràctic! i encara ho és menys per a visitants. On sí que s'hauria de fer, però, és en zones de càrrega-descàrrega! Actualment no hi ha cap control i se n'abusa.

    - Hi afegiríem: tolerància zero amb els incívics que deixen "un moment" el cotxe en doble fila davant del bar/botiga per anar a fer el café, comprar tabac, o el que sigui... posen en risc la seguretat de persones!

    - També tolerància zero amb tots els vehicles que deixen el cotxe a passos de vianants, sobre la vorera, etc. Com pot ser que se'n vegin cada dia? ningú actua? Quantes multes s'han posat per aquest concepte el darrer any? Posen en perill vianants, especialment minusvàlids i cotxets!

    - També afegiríem obligar a que les concessions d'aparcaments privats haguèssin de tenir més espai per plaça. És indignant que et ratllin el cotxe estant ben aparcat en un aparcament cobert i de pagament perquè la gent no pot obrir la porta per entrar al seu vehicle. Tot per a que la concessionària pugui encabir un parell de cotxes més per planta. És més segur deixar-lo en zona blava!

    - Combinar en un mateix carrer zones verdes, zones blaves i alguna zona blanca i extendre la xarxa. Les zones verdes semblen bona cosa per als veïns, les blaves per quan no trobes de les altres i no hi ha més remei i les blanques si tens sort i no ets del barri.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola.;

      D'acord amb el tema del disc, hem de trobar una manera d'evitar picaresques i molèsties. podem aplicar tiquet gratuït de la màquina de la zona blava o buscar altres fòrmules tècniques. El que vull és assegurar la mobilitat evitant la sagnia que representa la zona blava.
      Pel que fa als incívics estem d'acord. Recordes la meva política com a regidor de seguretat? Feia complir les normes de circulació sense "interpretacions".
      Pel que fa a les mides de les places, els que ja estan fets poca cosa tenim a rascar-hi! Quan se'n faci algun de nou hem d'intentar-ho al plec de condicions.

      Salut

      Elimina