dimarts, 20 de novembre del 2007

A voltes amb el tren...

Des de la darrera visita a Madrid d’una delegació de l’Ajuntament s’ha tornat a reobrir la polèmica sobre l’Estació Nova, la variant nord i les plusvàlues que es generaran amb l’alliberament dels terrenys que ocupen l’actual estació i la seva platja de vies (em fa molta gràcia aquesta denominació). Aquesta retrobada amb un “clàssic” de la política figuerenca dels darrers 20 anys no deixa d’encuriosir-me, tinc la impressió que en el futur estarem viatjant amb tren i encara n’hi haurà que estaran reivindicant el soterrament, la semirrasa o posats demanar crec que queda per provar el viaducte estil Girona, no sé potser algú s’animarà!

Penso, amb tota sinceritat, que els termes de la polèmica (que no de debat perquè debat només n’hi ha quan es pot canviar alguna cosa) no se situen en soterrar o no, se situen en tenir clar si volem una ciutat amb dues estacions com Granollers o Sabadell, parleu amb algú d’allà i veureu que pràctic que és això de tenir dues estacions. El Govern de la Ciutat, el de la Generalitat i el de l’Estat ho tenen clar: una sola estació a ponent.

El que sempre ha estat clar és que la ciutat ha de contribuir als costos de la variant amb les plusvàlues que es generin amb l’alliberament dels terrenys, no sé si potser aquest extrem no ha estat prou publicitat, no m’hi posaré fort. Ben aviat es començaran a executar els trams inicials que permetran connectar la via convencional amb la del TGV existent a càrrec de l’estat, de moment tot això hi hem guanyat. Una altra cosa, és ben evident que amb el que s’obtindrà no n’hi ha prou per pagar la totalitat de la variant, i més si la urbanització dels terrenys alliberats es fa amb criteris de sostenibilitat i democratització de l’espai urbà com es farà. Cal recordar que en Junta de Portaveus hem acordat la constitució d’una comissió per fixar els criteris a aplicar en aquell àmbit, evidentment amb la presència d’ERC que així aconsegueix allò tant difícil i alhora incoherent: repicar les campanes i ser a la processó.

Dit això tenim el compromís del Govern de la Generalitat i molt especialment del Conseller Nadal de buscar via Ministeri de Foment o Generalitat la resta del finançament necessari i de prendre totes les mesures adients per a la sortida del tren convencional d’on és ara. Em cansen molt els atacs injustificats i injustificables al conseller.

No vull parlar de centre perquè ja hem analitzat abastament les distàncies i els volums de població de les estacions vella i nova, per mi el que és important són les persones, no les pedres ni les situacions geogràfiques.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada