Comença un nou curs polític, marcat per eleccions al Parlament de Catalunya, a la tardor, i per les eleccions locals, el 2011. A Figueres, les eleccions al parlament tenen un plus afegit, ja que el cap de llista de CiU per Girona és l’Alcalde de la ciutat. Serà interessant veure com aconsegueix fer campanya sense deixar abandonada la ciutat. Especialment si tenim en compte que el Vice-Alcalde també és diputat a Madrid i està absent de casa nostra 3 dies per setmana.
El fet, però, és que estic convençut que el nou govern tripartit de la ciutat (CiU, ERC i IC) està tan desdibuixat que la nostra feina en endavant ha de ser fer arribar als ciutadans el nostre projecte (sense oblidar el control al govern), ja que considero que la situació no té remei, que no podem treure aquesta ciutat del sot en què està, si no és amb un canvi de projecte. Al llarg d’aquests mesos us aniré desgranant el nostre projecte per a la ciutat, l’Objectiu 2015. Pretenem treure la ciutat del forat on es troba fent el que sabem fer, cultura, comerç i turisme.

Tots aquests elements ens ensenyen que, si hi ha voluntat política, les coses surten endavant. El que proposo és destinar recursos a la creació cultural amb un objectiu clar: assolir un nombre de visitants important que aporti riquesa a la ciutat! Un exemple: si a Girona amb una exposició com temps de flors aconsegueixen una munió de visitants, perquè nosaltres no podem organitzar intervencions als carrers, places i sobretot als aparadors de la nostra ciutat? Seria una interessant forma d’atraure visitants als comerços de Figueres. El mateix passa amb el festival de teatre Temporada Alta, que s’ha convertit en el festival de tardor de Catalunya. Em comprometo a tractar-ho amb la gent que entén de comerç a la nostra ciutat, Comerç Figueres, i amb tothom qui hi vulgui aportar alguna cosa; em comprometo també a posar els mitjans per tal que la Cultura sigui el primer camí cap a assolir l’Objetiu 2015, que no és altre que una ciutat en la qual tots i totes ens hi guanyem la vida: neta, polida, endreçada, segura i orgullosa de si mateixa. Una ciutat on el talent resti entre nosaltres i on els nostres fills puguin acomplir totes les seves aspiracions vitals (si ho desitgen) sense haver de marxar-ne.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada