diumenge, 13 de gener del 2008

Setmana productiva

Pressupost aprovat, el més ambiciós de la història de la ciutat i el que és més important, crec que serem capaços d’executar-lo en la seva totalitat. La meva felicitació al regidor Albert Ollé que ha aconseguit quadrar els números d’una forma impecable. La veritat és que era difícil perquè, us faré una confessió, tots els regidors es pensen que la seva àrea és la més important (amb independència del color polític). Això mateix em passava a mi al darrer mandat, creia que les meves àrees eren les que requerien un major esforç, ara que faig de Tinent-Alcalde i la meva responsabilitat passa per la coordinació i presa de decisions polítiques he de fer equilibris. En definitiva un 10 pel govern (en alguns casos per la seva comprensió) i cum laude pel regidor Ollé. 

Contractació de la Directora de comunicació, com ja ha transcendit nomenarem la figuerenca Gemma Ribas per a aquesta funció. La veritat és que m’ha costat, el fet de recuperar una persona de talent no és fàcil a cap nivell. Aquest fitxatge plasma una de les meves dèries, la gent de Figueres ha de poder quedar-s’hi, ha de poder desenvolupar totes les seves potencialitats sense haver de marxar fora. Com podeu suposar d’aquestes línies estic plenament satisfet d’aquest “fitxatge”.

Ahir varem ser junt amb el regidor Llueca a la cerimònia de traspàs de la capitalitat de la cultura catalana de Lleida a Perpinyà. Abans de res haig de dir que vaig conèixer el Conseller de Cultura Joan Manel Tresserras, de qui haig de dir que els minuts de conversa que varem mantenir varen ser molt agradables i sobretot productius per a Figueres. Com us dic una gratíssima impressió d’una persona culta i educada però sobretot coneixedora de la nostra realitat nacional sense cap tipus de sectarisme. Em sap greu però no puc deixar de fer una menció al’Alcalde Perpinyà , Jean Paul Alduy: es va presentar una hora tard i abans de començar els parlaments encara ens va fer esperar mitja hora més perquè tenia gana...no tinc paraules! Això si vam complir l’horari perquè es varen saltar tot el protocol. Bé per en Xavier Tudela i l'organització que a banda de fer una excel·lent tasca al llarg d’aquests anys varem saber “lidiar” les excentricitats d’ahir. Va resultar molt positiu el contacte amb l’Alcalde Lleida, Àngel Ros, i la Regidora de Cultura, Montse Parra, que ens han convidat a anar a Lleida a fer una repàs de les seves activitats i a visitar "La Panera", tenim ganes d’aprendre de Lleida.

En un parell de setmanes us presentarem la persona que coordinarà la capitalitat de la cultura catalana, serà una sorpresa sonada però us agradarà a tots. En el costat negatiu, sembla ser que els d’Acesa no volen fer sortida nord a Figueres, bé ja en parlarem d’aquest tema perquè des del govern de la ciutat farem tots els esforços que calguin.

Avui homenatge a Eduard Bartolí, en parlarem però molt bé per als Figuerencs, quan comencem a estimar-nos els de casa les coses funcionen. Felicitats Josep Valls!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada