dijous, 29 de desembre del 2016

Setmana del 19 al 25 de desembre

Una setmana molt marcada per la vaga d’escombraries, que ha fet patir molt a tota la ciutat.

Dilluns a primera hora vam tenir una conversa amb el Regidor de cultura i una treballadora municipal; tot seguit, reunió amb Marta Felip i Òscar Vergés. Posteriorment tocava comissió informativa i, més tard, l’habitual Junta de Govern Local. A la tarda hi va haver reunió de treball de l’ordenança de terrasses, però un imprevist em va impedir assistir-hi.

Dimarts al matí va començar amb una visita agradable a l’Escola Pous i Pagès, en què vam comentar amb el Director diverses possibilitats per al barri de Sant Joan. A la tarda, vam tenir junta de govern, consell de presidència i comissió informativa al Consell Comarcal. Ja al vespre, vaig assistir a la presentació del calendari d’enguany del Setmanari L’Empordà a l’Erato, un acte molt interessant i precedit d’una bona feina.

Dijous va ser un dia dedicat al pressupost, que es va tancar al vespre amb un ple extraordinari on es van aprovar definitivament les ordenances, i en el qual hi havia diverses mocions que havien quedat sobre la taula a l’anterior ple ordinari, a banda de preguntes que no s’havien pogut fer. Prèviament, havíem tingut una trobada amb els grups municipals i el regidor Toro per parlar del barri de Sant Joan. Sobre el ple, he de dir que va ser estrany, amb molt estella i foc a discreció  de totes bandes; personalment m’ho vaig mirar des de la barrera: les bronques no ens porten enlloc. Vam acabar la nit sopant els membres de l’equip de govern. Oblidava dir que al migdia vaig poder acompanyar el regidor d’esports a un dinar molt agradable amb usuaris de la seva àrea, on ell mateix va fer un emotiu discurs.

El divendres al vespre vaig assistir al brindis de Nadal de les Associacions de Veïns a la seu de l’AV Enric Morera.

El dissabte al matí el vaig dedicar íntegrament a inspeccionar amb la Policia i la Directora de seguretat l’acumulació d’escombraries i els estralls causats pels incendis i a veure de primera mà com al centre de la ciutat es produïa una situació de bosses d’escombraries obertes i deixalles escampades arreu, fet que contrastava amb un menor desordre en altres indrets. La veritat és que tot són formes de protestar, però, segons com,  tampoc no cal. A banda, vam preparar un pla de sectorització de la ciutat per repartir la responsabilitat amb Mossos. I des d’aquí vull mostrar el meu agraïment a l’Albert Ballesta, que en tot moment va estar disposat a implicar-hi els Mossos a fons. També vaig tenir una conversa amb la responsable de serveis jurídics de l’Ajuntament per avançar en la tramitació dels documents necessaris per tal de poder disposar de la totalitat de la plantilla de la GU si les condicions ho requerien.
Afortunadament, res d’això no va fer falta, perquè els companys de govern van poder tancar un acord amb els convocants de la vaga per tal que tot tornés a la normalitat. Bona feina, i la nostra gratitud per haver-hi estat fins a darrera hora de la nit del 24.

Finalment, el 25, dia de recolliment familiar, vaig passar a dir Bon Nadal als guàrdies que estaven de servei.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada