El dilluns dia 20 vàrem celebrar el primer ple real de la legislatura, en el qual es varen aprovar les delegacions als regidors i la contractació dels diversos càrrecs de confiança del govern, així com la modificació de les bases del pressupost d'enguany. Consulteu tots els documents clicant aquí.

El Ple en si va aprovar la reducció dels sous dels electes, tant del govern com de l’oposició. Destaca la reducció del sou dels portaveus en més d’un 15 %. Tan bon punt disposi de la primera nòmina, podreu consultar-la en aquest bloc. El que no va fer l’Alcalde es reduir el sou de la gent més propera, dels càrrecs de confiança i dels 3 regidors directors d’àrea, que són els qui concentren el poder al govern, ja que la resta disposen de competències limitades.
Així doncs els regidors amb mitja dedicació passen de 30.912 a 31.668, el cap d’atenció a les persones, Sr. Xavier Díaz de 43.690 a 50.000,00. El que si es rebaixa el sou és el gerent d’urbanisme, Sr. Xavier Ludevid, de 71.149 a 67.339,00 €.

Prèviament al ple, havíem celebrat una junta de portaveus en què en Vila ens va instar a no presentar mocions urgents i així evitar la “pallassada” de presentar-ne de grups que no són a l’Ajuntament. Mentre el ROM ens ho permeti, però, continuarem presentant-ne, perquè per a nosaltres el debat i la democràcia són primordials. Ho farem mentre puguem, perquè ja se’ns va anunciar una modificació del ROM per a limitar les intervencions (en Vila va dir “endreçar”) al Ple i la possibilitat de presentar mocions.
Permeteu-me una darrera apreciació, no sé si és cosa de la majoria, però el discurs d’en Vila encara és més llarg, pesat i redundant del que era l’anterior legislatura. Després que l’oferiment de bones formes a l’Alcalde hagi estat ignorat veurem com evoluciona tot plegat.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada